agent takaful alaf baru

Posted in Video | Tagged , , , , , , | 1 Comment

Sedih Aku Pedih..

Assalamualaikum
Hari ini timbul rasa sedih dan pedih apabila coretan saya yang tak seberapa ini di ciplak oleh orang yang tidak bertanggungjawab demi kepentingan peribadi sendiri.

Lebih pedih lagi apabila pengalaman sendiri telah ditukar menjadi pengalamannya.

Sedih aku pedih

Bukanlah tak bagi nak berkongsi pengalaman saya. Tetapi berbudi bahasala sedikit. Sekurang kurangnya bagilah kredit kepada saya.

Case nya lebih kurang berlaku zaman saya study dulu, puas kami mencari buku, Akhirnya saya ingin membuat salinan photostat kerana tidak berjumpa di pasaran. Tapi pensyarah saya melarang, kerana katanya, ianya tetap mencuri. Mencuri hakcipta, ilmu tidak ada keberkatan..

Apakah perasaan anda jika anda berada di tempat saya?

Carilah keberkatan dalam menimba ilmu dan rezeki .

Sekian

Posted in info, Kerjaya, motivasi diri, pentingnya Takaful | Tagged , , , , | Leave a comment

Kad perubatan umpama kereta.

Assalamualaikum..
Berkenaan dengan tajuk di atas. Jika di tanya dengan semua orang pastinya semuanya mahukan sempurna.  Cuma kesempurnaan yang saya maksudkan di sini adalah berkenaan dengan kad perubatan takaful.

Bagi saya setiap operator takaful mempunyai kelebihan dan kehebatan masing-masing. Jadi tak perlula kita ingin mempertikaikan permasalahan itu.

Sebagai contoh.. Kad perubatan ini umpama kereta. Kereta pulak ada jenis jenisnya. Ada yang mahal ada yang murah dan sebagainya. Apapun kereta yang kita gunakan insya allah kita akan sampai ke destinasi yang ingin kita tujui.

Mugkin ada di sesetengah orang lebih mementingkan faktor keselamatan jadi kereta yang lebih berkualiti di pilih tak kisahlah walaupun terpaksa mengeluarkan wang yang lebih untuk faktor itu.

image

Mungkin juga ada orang yang tak kisah pasal faktor keselamatan itu. Jadi dia pun tak kisah pakai kereta yang berkualiti rendah. Janji dia naik kereta. Tak jalan kaki. (Paham tak maksud tersirat ni)atau lebih mudah janji ada.

Apa perkara yang paling kita bimbangkan jika berlaku kemalangan yang teruk. Apa yang akan terjadi kepada pemandu kereta tersebut.?

Mula kita berkata tak bagusla kereta ni (kereta murah).. atau pun nasib baik aku naik kereta ni (kereta mahal)

Jadi pilihlah mana yang anda rasakan terbaik untuk anda. Yang penting ikut kemampuan.

Rosazaman Sarifdin
AGENCY MANAGER
GREAT EASTERN TAKAFUL
0192699436

Posted in Malang tak berbau | Tagged , , , | Leave a comment

Usah Berfikir Terlalu Lama..

Assalamualaikum..

Berkenaan dengan tajuk hari ini saya ianya sangat penting untuk di kongsikan.. Memang bagus jika ingin membuat perbandingan sebelum memilih mana-mana plan takaful yang ingin kita miliki. Tetapi janganla sampai kita terpaksa mengambil masa yang terlalu lama untuk membuat keputusan. Ramai orang kita kata sahaja nak survey tapi sampai kesudah nya tak ambil pun, bila kena musibah baru gelabah telefon agen tanya plan yang diberikan tu boleh ambil ker tak… dah biasa sangat dengan situas ini.

Ada beberapa perkara yang mungkin anda perlu tahu.

1. Co Takaful.

Memang ada sesetengah operator mengenakan co takaful (takaful bersama) ada yang minimum 10% daripada keseluruhan bil, ada yang minimum 10% dan buat maksimum kaping, ada pula yang tetapkan berapa minimum bayaran dan sebagainya serta ada juga yang tiada co takaful, malah ada juga syarikat yang untuk berapa jumlah  amaun sahaja yang tiada co takaful tetapi selepas itu dikenakan co takaful, jadi anda kena betul-betul faham perkara ini.

2. had tahunan/keseluruhan

Sesetengah agen lebih gemar menceritakan had keseluruhan berbanding had tahunan, ini kerana jumlahnya lebih besar. Oleh itu lebih mudah untuk nak tarik perhatian prospek. Dengan jumlah yang kebiasaannya 10 kali ganda dari jumlah tahunan atau 20 kali ganda ini atau infiniti membuatkan propek lebih teruja berbanding dari nak cerita jumlah tahunan. Bagi saya yang penting adalah had tahunan itu.

3. Bilik rawatan sehari

Berkenaan dengan bilik ini agak penting, Ada sesetengah takaful operator yang menawarkan harga bilik yang tinggi, motif lebih mudah untuk mendapatkan katil. sebenarnya harga bilik ini akan termasuk dengan jumlah had tahunan. anda boleh kita katakan bilik yang di tawarkan RM300 sehari,  syarat kelayakan masuk setahun katakan maksimum 200 hari setahun, jadi anda boleh kira (RM300 x 200hari = RM60,000). so anda tolak had tahunan yang di tawarkan. adakah baki itu cukup untuk rawatan anda? anda boleh kira sendiri.

syarat kelayakan masuk setahun katakan maksimum 200 hari setahun, jadi anda boleh kira (RM300 x 200 hari = RM60,000). so anda tolak had tahunan yang di tawarkan.

4. Had rawatan kanser

Ada sesetengah kad perubatan yang memberikan had tahunan yang tinggi, tetapi ada syarat pula jika untuk melakukan rawatan kanser, katakan had tahunan kad perubatan anda anda RM 100,000 , tetapi setahun had yang yang dibenarkan untuk rawatan kanser dia ada letak syarat berapa maksimum. Pun saya rasa tak guna juga jika had tahunan tinggi jika ada pengecualian ini.

Nak lagi ker? ni baru sedikit maklumat yang saya berikan. Kita sebagai agen bukan bertindak sebagai jurujual tetapi kita sebagai pemberi maklumat dan nasihat.

Dah dapat maklumat ni semua cepat-cepatla buat keputusan, ada perkara kita boleh ambil masa untuk buat keputusan tetapi bukan dengan takaful.

Untuk dapatkan perkhidmatan saya anda bolehlah menghubungi saya/whatapps

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
0192699436
buatkan saya quotation
cropped-award4.jpg
Posted in berita, info | Tagged , , , , , , , , , , , , | Leave a comment

Peringatan Untuk diriku..

Diantara peristiwa Mi’raj …..
Lelaki dan wanita kepalanya terbenam dalam api, dituang pula air panas ke badannya lalu melecur seluruh tubuhnya.
Balasan orang yang berusaha ke arah pergaduhan sesama manusia.
Wal iyya zubillah… !!!

Syarat MATI bukan sakit, syarat MATI juga bukan TUA tapi syarat MATI ialah HIDUP tanpa mengenal USIA. Berapa ramai orang yang MUDA juga MATI…. dan kita semua ada syarat itu..!!!

Firman Allah yang bermaksud….

” Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang yang beriman supaya kamu beruntung. “
(Surah an-Nur, ayat 31)

Posted in info, Malang tak berbau, pentingnya Takaful | Tagged | Leave a comment

takper ada hospital kerajaan…

Assalamualaikum,

Hari ini saya ingin kongsikan pengalaman saya sendiri khususnya yang selalu apa bila agen takaful datang jawapan yang di berikan.

Takper kan ada hospital kerajaan.

Bagi saya, orang yang sering memberikan jawapan sebegini adalah disebabkan beliau..

  1. Tak pernah sakit dan masuk di hospital kerajaan.
  2. Tak pernah melawat pesakit di hospital kerajaan.
  3. Tak pernah melawat pesakit di hospital swasta

Rasanya tak perlulah saya nak masukkan gambar bagaimana suasana di sana. Hanya orang yang pernah mengalaminya sahaja akan faham.

fraktur trochanter

kebiasaan yang terjadi seperti ini. tulang kaki yang patah.

Saya pernah terlantar hampir 2 bulan di HUKM akibat kemalangan jalan raya pada 1/3/2003 di Serdang. Kemalangan itu mengakibatkan tulang pelvis (tulang punggung) patah dan mangkuknya pecah. Akibat kecederaan itu saya terpaksa dimasukkan besi kekal.

Apa yang saya ingin kongsikan di sini, saya merasakan seperti menjadi tikus makmal. Apabila banyak sangat doktor praktikal. Katanya kes saya agak pelik sebab tulang kaki saya tidak patah tetapi tulang pelvis teruk. Apa operasi yang di lakukan kepada saya?. saya kemalangan pada jal 11 pagi, dalam jam 1130 saya di hantar ke pusat kesihatan UPM (sebab saya pelajar sana masa itu) dalam jam 1 saya sampai ke HUKM.

Masa dalam ambulan boleh juga berangan, best juga kalau dapat lepak kat wad sehari dua ni. al maklumla dah biasa jatuh motor, ingatkan disloket /terseliuh jer. sekali berkampung daaa..

Saya terpaksa menunggu lama di bahagian kecemasan, hasil x-ray juru x-ra tu kata patah teruk ni dik.. masa tu mengalir air mata jantan aku ni. hiiihi. Selepas doktor pula, doktor suspek ada pendarahan dalam perut, hasil ujian dari air kencing. Kemudian saya terus di bawa ke wad kecemasan lebih kurang dalam jam 4 petang. Masa kat sana saya memang cuak sebab pada pukul 5 lebih kurang pesakit sebelah saya meninggal dunia. Dalam jam 7 malam pula orang di depan saya nazak, anaknya membacakan yasin dan turut mensekadar hiasaninggal juga dalam jam 8 malam. Dalam hati Teruk sangat ker aku ni?

Dalam jam 830 malam saya di masukkan ke bilik operation, dia nak masukkan besi pada tulang kaki. Macam ni la gayanya, cuma saya di tulang peha. katanya untuk tarik tulang kaki saya yang telah masuk ke mangkuk tulang pelvis yang pecah. Hari pertama boleh tersnyum kerana pemberat yang di letakkan hanya 10% dari berat badan iaitu 6.5kg. Tetapi dalam masa seminggu sebab tulang kaki masih tak terkeluar pemberat di tambah. dari 6.5kg kepada 18kg. masa itu kesakitan itu hanya Allah sahaja yang tahu. Saya memang tak boleh tidur. Cara terbaik untuk tidur pada ketika itu dengan di suntik dengan ubat penahan sakit. Badan kebah jer cepat2la tidur. Sampai lebam-lebam tangan saya di suntik. Seminggu juga saya pemberatmenahanya sehinggakan saya terpaksa merayu minta di kurangkan beratnya. doktor menurunkan berat kepada 15kg. okla sikit.  Dalam masa 2 minggu selepas itu masih tiada perubahan juga barulah saya di buat operation. Hampeh betul. Saya di operation memasukkan besi kekal setelah berada di HUKM selama 35 hari. Dapatla 26 jahitan dari bawah pusat hingga ke pinggang. Lepas operation dalam 4 hari saya keluar hospital. Punyala lama kena tunggu.

Apa apa pun tobat dah aku taknak masuk lagi.. bila teringat balik seram tu.. hampir 40 hari di wad patah HUKM. macam macam ragam dan karenah orang aku tengok.

Masa tu aku pun tak tahu apa itu takaful… hahah..

Rosazaman Sarifdin

Agency Manager

Great Eastern Takaful

019-2699436

Posted in apa itu takaful, berita, info | Leave a comment

Kisah Seorang pemuda 26 tahun.

Assalamualaikum..

Mungkin perkara yang saya ingin kongsikan ini untuk bangsa kita kurang memandang ianya sesuatu perkara keutamaan.

Al Kisah…

Seorang Pemuda berusia 26 tahun bertemu dengan orang tua kawan perempuannya dan ingin menyatakan hasrat untuk memperisterikan anaknya. (saya pendekkan ceritanya)

Pemuda 26 tahun: pakcik,makcik saya ingin minta izin untuk memperisterikan anak pakcik dan makcik. Jika pakcik dan makcik izinkan saya ingin meminta kedua ibu bapa saya datang menghantar cincin mengikut adat.

 Pakcik&makcik: Sebelum tu boleh kami tahu, anak ni kerja apa?, Apa yang anak boleh berikan untuk anak perempuan kami?

Pemuda 26 tahun: Saya kerja di syarikat telekomunikasi pakcik sebagai executive sales disana. In sya Allah saya akan menyangi anak pakcik seperti mana pakcik dan makcik menyanginya.

Pakcik&makcik: Anak dah ada ambil mana-mana plan takaful?

Pemuda 26 tahun: Ada pakcik. kereta saya saya ambil dengan Takaful Malaysia.

Pakcik&makcik: Maksud kami, plan takaful kad perubatan, simpanan dan perlindungan.

Pemuda 26 tahun: Yang tu tiada pakcik

Pakcik&makcik: Bagaimana anak boleh kata nak menyayangi anak kami seperti kami, sedangkan diri anak sendiri pun anak tak sayang. Nak Ambil bisness kad ini, Lepas kamu jumpa dia baru jumpa kami balik. Saya akan tanya dengan  dia nanti.

bisnesskad

Pemuda 26 tahun: Terima kasih pakcik.

Nota Razmanget: Ada orang yang tak ambik port tentang takaful ini. Tetapi tak semua oang ya..

Hubungi saya untuk keterangan lanjut

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
0192699436
buatkan saya quotation
cropped-award4.jpg
Posted in berita, Hadiah Misteri, info, pentingnya Takaful | Tagged , , | Leave a comment

konsep persediaan ada bersama kita sebenarnya..

Assalamualaikum

Hari ini saya nak buka minda kita semua khususnya yang masih tak percaya atau tak mahu ambil takaful ni. simple sahaja contoh yang saya ingin berikan..

Adakah barang barang ini ada di kenderaan anda?

tyre spareDan persoalannya kenapa barang-barang ini sentiasa kita bawa? Kenapa tak tinggalkan sahaja di rumah. Bila nak guna nanti kita ambil la.

Kesemua peralatan ini kita bawa sebagai persediaan jika sesuatu perkara yang tidak di ingini berlaku.

Bayangkan jika anda tak bawa tayar spare, kereta bocor kat haiway. agak-agak anda ada tak orang yang nak tolong bagi pinjam tayar spare dia. kan dah menyusahkan diri tu namanya.

Begitulah juga dengan takaful. Kita tak tahu bila musibah akan berlaku, dan pastinya tiada sesiapa pun yang inginkan musibah berlaku kepadanya. jadi takaful ini in sya Allah Dapat meringankan beban kita nanti. Oleh itu tak perlulah kita nak susahkan orang lain.

Jadi jika anda rasa masih tak perlukan takaful ini begitu jugalah dengan kenderaan anda. Jadi bolehlah anda keluarkan segala peralatan yang saya tunjukkan tadi dari kereta anda..

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
0192699436
buatkan saya quotation

cropped-award4.jpg

Posted in berita, info, Malang tak berbau, pentingnya Takaful | Tagged , , , | Leave a comment

Kenapa anda harus memiliki takaful?

Assalamualaikum semua.
Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda tentang kenapa anda perlu memiliki takaful.
Rata rata orang yang saya jumpa di luar sana masih kurang paham kepentingan takaful ini. Malah ada satu ketika tu (kisah seorang guru yang patah kaki) yang guling guling nak ambil takaful selepas di timpa musibah. Yang mana beliau sedia maklum kos rawatan yang di perlukan menelan belanja hampir RM20,000 dan terpaksa mengeluarkan duit poket.

Kini beliau dah keluar dan beransur pulih. Bila ditanya adakah mahu ambil takaful setelah musibah itu jawapannya masih sama. Tak mahu ambil.. mungkin ingin tunggu lagi sekali musibah menimpa baru nak ambil kot.. entahlah…

image

Keretan akhbar ini mungkin kita jadikan ia sebagai iktibar kepada kita semua. Bila sudah sakit berkemungkinan kita juga boleh kehilangan pekerjaan. Tetapi apakah persediaan kita? Siapa pula yang ingin kita persalahkan?

Sikap manusia suka menyalahkan orang lain.. sebagai contoh
Katakanla kita terlibat dengan kemalangan. Si A telah melanggar kita dan menyebabkan kita mengalami hilang upaya kekal. Berapakah tuntutan yang kita ingin buat dengan si A atas musibah itu? 10k, 50k, 100k, 500k, 1j?

Tetapi..

Bagaimana pula jika kita sendiri yang cuai mengakibatkan kita terlibat dengan kemalangan dan berlaku hilang upaya kepada kita. Kepada siapa yang ingin buat tuntutan? Cer cita cer cita…

Jadi jangan menyalahkan orang lain jika anda sendiri tidak beringat menyimpan dari sekarang..

Jadi bukalah akaun takaful anda sekarang bersama saya di Great Eastern Takaful Berhad.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
0192699436
buatkan saya quotation
cropped-award4.jpg
Posted in apa itu takaful, berita, Contoh Claim, Malang tak berbau, Medical Card, motivasi diri, pentingnya Takaful | Tagged , , , , , | Leave a comment