aku agen takaful, bukan promoter tetapi informer..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah saya bersyukur kerana di temukan Allah dengan bidang ini (takaful). Saya tidak menafikan ramai yang mula lari bila mengetahui saya merupakan salah seorang agen takaful.

Kelakar juga kadang2. Macam nampak hantu.. hahhah.

Apapun tanggapan orang luar saya tak kisah, saya happy dengan kerjaya ni. Bukan pendapatan yang saya kejarkan tetapi lebih kepada penyampaian maklumat. Saya percaya dan yakin, jika kita ikhlas dalam melakukan sesuatu kerja itu Allah akan balas dalam bentuk yang lebih bermakna. Itu keyakinan saya.

ni contoh sms yang saya terima awal malam tadi.

Man… aku ondaway blk kl.. Aku  xmnt sngt la insuran n takaful… kalo nk lepak kosong aku xksah.. tp kalo nak promote mmg aku xnk dgr.. blom mase nk mik sume tuh.. ko promote kat org len lah..

hahaha. saya lagi suka orang yang mcm ni.. banyak sebabnya… apa yang anda paham dengan ayat yang saya boldkan? Anda boleh buat andaian sendiri.

ni contoh Klik Klik Klik Klik Klik

Saya percaya jika anda juga salah seorang agen macam-macam karenah yang akan anda tempuhi. Jadi ikhlaslah dalam memyampaikan maklumat tersebut. Kerana Allah itu maha melihat dan mengetahui..

This entry was posted in info, motivasi diri and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to aku agen takaful, bukan promoter tetapi informer..

  1. Salam tuan…memang betul tu…pandangan masyarakat memang camtu…..mereka anggap agen takaful ni mcm lipas…heheheh..tapi yang pentingnya…kita jalankan tanggungjawab kita untuk tujuan dakwah muamalat…..dh kena kat batang hidung baru la nak sedar…..itulah realiti masyarakat kta…so kita kena ubah mentaliliti ni…..good job..teruskan usaha…

    • Razman says:

      yap tuan.. “macam lipas eh” mcm pernah kulihat video itu… yang penting kita ikhlas.. rezki akan datang kemudian

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s