PERLUKAH AMBIL PERSONAL MEDICAL CARD JIKA SUDAH ADA MEDICAL CARD COMPANY ?

Assalamualaikum..

Pernahkah kita terpikir manfaat medical card company ini akan LENYAP sekiranya kita tidak bekerja lagi. Atau lebih teruk lagi jika diberhentikan atas faktor kesihatan. Sudahlah kita amat perlukan manfaat tadi tetapi terpaksa diberhentikan. Baru hendak ambil perlindungan pada masa itu sudah pasti tidak diterima lagi. Kalau diterima pun, caruman adalah amat tinggi. Bayangkan, masa bekerja pun kita berkira untuk membuat simpanan takaful.. apatah lagi ketika kita perlu mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk menampung kos perubatan kelak.

bil

Tahukah kita, manfaat perlindungan medical card yang diambil sekarang sebagai persediaan kita semasa kita telah berhenti kerja kelak. Selain itu, ia juga dapat membantu menampung kos perubatan sekiranya had tahunan insuran/takaful company melebihi had yang dibenarkan, terutamanya jika diagnosis kena penyakit merbahaya. Sebagai contoh, penyakit melibatkan salur darah tersumbat dijantung. Untuk mengenalpasti salur mana yang disumbat sahaja kosnya mencecah hampir RM20K, itu belum lagi termasuk kos rawatan yang mencecah RM90K.

Antara kelebihan Great Eastern Takaful, had tahunan akan meningkat 10% setiap 3 tahun. Bukan itu sahaja nilai bilik penginap (Room & Board) pun juga ada peningkatan 10% setiap 3 tahun. Disamping itu, kita juga boleh mendapat elaun harian kemasukan hospital sehingga maksimum RM500 sehari.

kredit kepada Sahir Sarifdin

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
019-2699436
buatkan saya quotation
cropped-award4.jpg

Leave a comment