konsep persediaan ada bersama kita sebenarnya..

Assalamualaikum

Hari ini saya nak buka minda kita semua khususnya yang masih tak percaya atau tak mahu ambil takaful ni. simple sahaja contoh yang saya ingin berikan..

Adakah barang barang ini ada di kenderaan anda?

tyre spareDan persoalannya kenapa barang-barang ini sentiasa kita bawa? Kenapa tak tinggalkan sahaja di rumah. Bila nak guna nanti kita ambil la.

Kesemua peralatan ini kita bawa sebagai persediaan jika sesuatu perkara yang tidak di ingini berlaku.

Bayangkan jika anda tak bawa tayar spare, kereta bocor kat haiway. agak-agak anda ada tak orang yang nak tolong bagi pinjam tayar spare dia. kan dah menyusahkan diri tu namanya.

Begitulah juga dengan takaful. Kita tak tahu bila musibah akan berlaku, dan pastinya tiada sesiapa pun yang inginkan musibah berlaku kepadanya. jadi takaful ini in sya Allah Dapat meringankan beban kita nanti. Oleh itu tak perlulah kita nak susahkan orang lain.

Jadi jika anda rasa masih tak perlukan takaful ini begitu jugalah dengan kenderaan anda. Jadi bolehlah anda keluarkan segala peralatan yang saya tunjukkan tadi dari kereta anda..

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
0192699436
buatkan saya quotation

cropped-award4.jpg

This entry was posted in berita, info, Malang tak berbau, pentingnya Takaful and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s