Sayangi Orang terhampir anda…

Assalamualaikum..

Hari ini saya ingin berkongsikan pengalaman seorang partner saya Siti Nor Kamalia. Mungkin perkongsian ini boleh kita jadikan ikhbar..

Malang atau musibah sesungguhnya tak boleh diduga dan di jangka.. Apa yang boleh kita buat adalah berusaha minta kepada yang Esa agar ianya di jauhkan dari kita.

Tanpa kita sedari sebenarnya musibah itu penghapus dosa-dosa kecil. Oleh itu janganlah kita mengeluh terhadap segala dugaan tersebut.

Setahu saya orang pertama yang diminta oleh Siti Nor Kamalia untuk saya kongsikan manfaat takaful ini adalah adiknya. Masa itu di Solaris, Mont Kiara. Dua hari sebelum itu adiknya disamun oleh tiga orang india dengan meletakkan parang di leher. Saya kata nasib baik letak jer kat leher.. kalau tarik mcm mana? sambil gelak2. Tu petanda awal jer kata saya.. Pendek cerita adiknya pahamlah.. So setujulah nak ambik.. (baru jer setuju belum on pun lagi polisi).

Selang jer beberapa hari Adik dia boleh pulak xcdent kat jb. Dapatla berkampung kat hospital. Koma 2 hari, Nak marah servis lambat pun tak guna paham2 jerla…

Sian kan…

Bersambung… ada kerja nak kena buat jap

This entry was posted in info, Malang tak berbau. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s