#kecoh sumbangan takaful naik!!!

Assalamualaikum

Berita hangat masa kini mengalahkan berita minyak naik. Apa sebabnya ya?? kecoh sana sini… rupanya perkara ini bukan berlaku tahun ini jer sebelum sebelum ini pun dah pernah berlaku cuma tak sekecoh sekarang..

kosong

Tahun 2015 saya dah ada jumpa kes ini, pelanggan tidak berpuas hati setelah sumbangan takafulnya meningkat 2 kali dalam masa 5 tahun. Tahun lepas 2016 juga ada lagi seorang pelanggan saya mengadu polisinya juga meningkat sebanyak rm30. Alhamdulillah buat masa ini GETB tiada peningkatan harga. Saya berharap ianya terus kekalla..

Jadi untuk lebih tahu sebabnya saya cubala membuat beberapa kajian.. antaranya ni yang saya jumpa.

cash value 2.jpg

Setelah melihat kepada anggaran nilai tunainya saya agak terkejut apabila setelah 4 tahun membuat sumbangan pelanggan masih tiada sebarang nilai tunai..  No wonderla pelanggan ini ambil pada ogos 2016 dah dapat surat yang mana jumlah sumbangan baru akan meningkat sebanyak RM50 dalam masa terdekat.

Dulu beria nak jimat jimat tak sangka naik sebanyak ini.. Kalau ada 4 anak macam saya seorang naik RM50 banyak tu rasa nk kena bayar tambahan RM200 sebulan. Dah macam boleh tambah satu sijil lagi.. Mungkin sebab tu agaknya sekarang lebih fokus kepada plan hibah..

cash-valueBerikut contoh illustrasi dari GETB, Alhamdulillah tahun pertama sahaja dah ada nilai tunai, dalam masa 5 tahun dah 2+++. Mungkin sebab inilah ada yang kata GETB menawarkan plan terbaik kalis inflasi..

Jadi apa tunggu lagi??

Bijak dulu bijak sekarang…

razman

buatkan saya quotation

Advertisements
This entry was posted in berita, info, pentingnya Takaful and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s