kenapa perlu menjadi agent sepenuh masa..

Assalamualaikum semua..

Beberapa hari ini saya sering  terlihat tentang artikal ini di FB. Yang mana peluang pendapatan di dalam bidang insuran ini memberikan pendapatan yang tinggi..

gaji tinggiSaya masih teringan dan terngiang-ngiang lagi di telinga saya. Banyak kata-kata yang saya terima kenapa tak makan gaji sahaja, senang ada pendapatan yang tetap  dan terjamin. Tak kisahla kerja apa pun. Kenapa perlu jadi agent insuran/takaful. Kalau nak buat pun buatla sambilan sahaja kan boleh…

Sehinggakan mak saya pun  mempunyai persepsi yang sama. Marah sangat dengan saya sebab memilih takaful sebagai kerjaya. Pernah jugala dia membebel, Yang paling kelakar siap marah sebab saya suruh adik saya ambil takaful. (kantoi sebab surat sampai rumah) hahahaha

Sebab  cakap dengan saya tak makan, mak guna alternatif lain untuk bercakap dengan saya. Apa lagi wife sayala saluran terbaiknya..

Mak: Kenapa man taknak kerja, kat Johor kan banyak kilang. Dia memilih kerja eh.

Wife: Tersenyum sahaja,

tapi baru-baru ini (semasa raya puasa)

Mak: Anak hantar macam mana kat taska (sebab anak bongsu tak leh jauh dari ibunya, sebab susu badan).

Wife: Rinie dah lama tak kerja, dari bulan 3 lagi tak kerja. Man jer kerja seorang.

Mak: (Muka suka).. man dah kerja ker?

Wife: Kerja takaful dia la….

Saya akui selama ini saya tak pernah cerita pun dengan mak saya apa pencapaian yang saya perolehi di takaful ini sehinggakan saya naik pangkat pun saya tak pernah cerita. Biarlah saya sahaja yang tahu sendiri.

Kini Alhamdulillah dengan kerja ini wife saya dapat menumpukan 100% perhatian kepada 3 orang anak kami. Memang itu yang saya cita-citakan..

Nasihat saya: Ada orang yang sanggup mendapat pendapatan yang tetap dan kecil, TETAPI saya memilih kerjaya ini, walaupun tidak menjaminkan pendapatan yang tetap TETAPI ianya besar.

Saya sangat-sangat bersetuju dengan keratan akhbar ini kerana saya sendiri sudah merasakannya.. Anda bagaimana?

Untuk keterangan lanjut tentang kerjaya ini

Hubungi

Rosazaman Bin Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
019-2699436
images

This entry was posted in berita, info, Kerjaya and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s