5 Cara Bagaimana Untuk Mencapai Impian

Assalamualaikum semua..

Hari ini saya akan berkongsi dengan anda semua bagaimana cara-cara untuk mencapai impian..

1 ·  Mempunyai impian matlamat yang jelas dan nyata.
Biasanya kita mempunyai impian yang tersendiri. Untuk mencapainya kita perlu bayangkan impian itu berjaya. Contoh untuk menjadi penyanyi hebat kita perlu “bayangkan” berada di atas pentas dan lakukan nyanyian dengan baik sekali. Impian itu jelas di minda dan spesifik serta munasabah. Begitu juga dalam business. Kita perlu ada impian yang SMART.

2 ·  Ada mentor/icon/idol.
Orang yang berjaya ada beratus-ratus mentor di belakangnya. Sepertimana saya menjadikan Dr Irfan Khairi sebagai mentor ebiz dan mentor luar negara seperti Robert G. Allen yang terkenal dengan bukunya Multiple Streams of Internet Income. Dengan adanya mentor kita lebih cepat mencapai kejayaan dan elakkan kesilapan yang merugikan. Saya sarankan saudara hayati artikel tentang 5 kesilapan dalam ebiz yang menyentuh perihal mentor.

3 ·  Stay focused.
Inilah yang membezakan antara angan-angan dan kenyataan. Mereka yang mempunyai impian yang jelas, ada mentor contoh ikutan sudah tentu akan start focus pada tahap tertinggi. Ia merupakan tahap kekuatan mental kita. Focus pada business sehingga ke titisan darah terakhir. Never ever give up. Susah macam mana pun mental kita teguh dan focus tinggi dapat menghasilkan produktiviti yang tinggi.

4 ·  Implementasi formula disiplin FTP.
Untuk berjaya mencapai impian kejayaan kita perlu ada formula mujarab seperti Focus + Technique + Passion = Success !
Inilah formula FTP. Saya pelajarinya dengan mentor yang mana dapat boost up result 3 kali ganda berbanding sebelumnya. Saya sudah hurai lanjut tentang formula ini. Anda wajib bacanya kalo mahu berjaya.

5 ·  Kaizen
Inilah gaya bisnes Jepun. Kaizen atau dalam English adalah continuous improvement. Ia cukup penting untuk menjalankan penambahbaikan yang berterusan dalam business. Bila kita dah capai tahap yang positif. Kita perlu tingkatkan lagi kejayaan dengan target yang lebih besar. Dan inilah yang saya lakukan sekarang. Peralihan dari B2C kepada B2G yang beri lebih banyak makna kejayaan sebenar.

Rosazaman Sarifdin
Agency Manager
Great Eastern Takaful
019-2699436
This entry was posted in info, motivasi diri and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment