Reality kehidupan…

Assalamualaikum..

Hari  ini sata terpanggil untu buat entry ini.. Rasanya inilah reality kehidupan sekarang.

Ramai orang lebih nampak sumber pendapatan yang 1/10 itu berbanding dengan berniaga 9/10. Saya pun rasa heran. Mungkin mereka rasa lebih terjamin agaknya…

Ini contoh  yang saya ambil daripada FB

zamBukan itu sahaja malah ada juga yang mcm ni..

penat

Itulah orang kita…

Jangan susah hati, Jom sertai saya membina kerjaya dan empayar perniagaan sendiri di Great Eastern Takaful. Antara faedah2 yang sangat menarik bagi saya adalah:

1- Kenaikan gaji tiap-tiap bulan

Daripada pengalaman saya sendiri

Rekod paling buruk dalam sejarah kenaikan gaji saya sebulan paling sikit  RM40 pada Nov 2012,(ni sebab target dah capai, malas nak buat kerja)

Paling banyak sebulan RM530 pada Okt 2012

Purata kenaikan gaji saya setiap bulan RM150-350 ni purata daripada awal saya buat hingga yang paling buruk tu.. Walaupun naik hanya RM40 purata sebulan (RM40 x 12 bulan = RM480) setahun. Rasanya makan gaji susah nak naik mcm ni setahun.

2- Waktu kerja yang Flaxsible (nak hantar anak sekolah ker, ambik ker, jalan-jalan ker, semua bebas)

3- Bonus tahunan 5%

4- Simpanan Persaraan (macam KWSP la)

5- Melancong percuma (hanya keluar duit poket untuk berbelanja jer

6- Banyak lagi lah….

Kelayakan hanya SPM sahaja. Rasa-rasanyala jika anda setakat SPM kerja makan gaji berapa agaknya ek gaji anda? kalau ada Diploma pun sekarang nak gaji RM1,000 pun susah nak dapat..

Jadi Renung-renung saja pun tak guna. Hubungi saya untuk keterangan lanjut

Rosazaman Sarifdin 019-2699436

Advertisements
This entry was posted in info, Kerjaya and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s